El nou Pla és una simple actualització del Pla de Mobilitat 2009-2015, un pla que per manca de concreció i de compromís polític no ha acabat de desenvolupar-se. El regidor, Eduard Navarro ha denunciat que en 2 anys hi ha hagut una única taula de debat i participació. “Trobem a faltar la creació d'un òrgan integrat per persones i agents de la ciutat que faci seguiment del desplegament del Pla.”
El regidor ha agraït la incorporació de les propostes de la Crida-CUP per tal que el Pla tingui en compte la necessitat d'eliminar les barreres arquitectòniques, tot I recordar que hi ha elements com la retirada de testos o terrasses de bars de les façanes, que sense suposar una inversió pública substancial facilitaria els desplaçaments a les persones amb visibilitat reduïda. També ha agraït que s'hagi incorporat la proposta de desplegament d'illes de vianants en cada barri. Tot i això des de la Crida-CUP seguim pensant que manquen itineraris de connexió entre barris que ajudin a trencar amb el model radial de relació entre centre i perifèries de la ciutat.
Seguim considerant que la xarxa de bicicleta proposada és insuficient per oferir una alternativa al vehicle privat. Insistirem en la proposta de canvi de jerarquia viària, i en que es destini almenys un 10% del pressupost de mobilitat en infraestructures i serveis per a la bicicleta. Per a nosaltres l'escenari de reducció de vehicles pel 2021 és molt poc ambiciós, ni tan sols es proposen mesures de restricció a vehicles pesants per reduir el trànsit rodat als barris. En concret les mesures a la ronda Sud són pràcticament inexistents.
Hem proposat també, sense èxit, millorar les connexions entre aparcaments dissuasius i Transport públic, reduir el trànsit i la contaminació al voltant de les escoles, prioritzant camins escolars a peu, en bici o en transport públic. Trobem a faltar una major concreció en la planificació de la interconnexió en bici i a peu entre les estacions de Renfe, els barris, i el centre.
Per últim i d'acord amb les tendències de recuperació del control públic, de millora de la qualitat i de reducció de la despesa econòmica hem demanat la remunicipalització de la zona blava i de la futura zona verda i la remunicipalitzar i mancomunar el servei d’autobusos urbans i interurbans.
|
Des de la CUP hem iniciat la campanya per fomentar la preinscripció escolar als centres educatius públics. Aquesta és una de les iniciatives per lluitar contra la segregació escolar que pateix el sistema educatiu de la ciutat. Aquesta setmana hem denunciat que des del govern municipal s'impulsen...
A Granollers, com a d’altres contrades catalanes, s’acaba d’encetar el període de preinscripció escolar, el qual es circumscriu en un marc de segregació escolar que ja va denunciar el Síndic de Greuges. La Crida per Granollers-CUP, al costat d’entitats educatives de la ciutat i d’intervencions al...